خبرگزاري آريا-به منظور پاسخگويي فقهي به شبهات مشتريان و مراجعين نسبت به بانکدارينوين و ارايه مشاوره به آنان درخصوص عقودشرعي بانکدارياسلامي، نخستين باجه مشاوره وپاسخگويي فقهي در شعبه صفاييه قم راهاندازي و گام ديگري در راه تحقق بانکداري بدون ربا و بانکداري اسلامي برداشته شد.
به گزارش آريا، با حضور مسئولين استاني، مسئولين سپاه استان، نمايندگان دفاتر مراجع معظم تقليد و علماي عظام و همچنين مشتريان ويژه؛ شعبه صفاييه قم در محل جديد و توسط حجت الاسلام والمسلمين اکبري نماينده ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب(عليه السلام) افتتاح شد.
براساس اين گزارش، در اين مراسم، آقاي غياثوند مدير شعب استان ضمن اشاره به تعهد اساسي بانک انصار به توسعه بانکداري بدون ربا و بانکداري اسلامي و احساس مسئوليت نسبت به رفع شبهات شرعي و فقهي مشتريان و مراجعان از ايجاد باجه مشاوره و پاسخگويي فقهي در شعبه صفاييه به منظور رفع دغدغه هاي فقهي مردم درخصوص خدمات بانکي بدون ربا خبر داد و هدف از افتتاح اين شعبه را توسعه خدمت رساني به عموم مردم و به ويژه دفاتر مراجع عظام تقليد وعلماي براساس بانکداري بدون ربا اعلام کرد.
شايان ذکر است که بانک انصار براساس سياست هاي راهبردي خود مبني بر توسعه و تعميق هرچه بيشتر بانکداري اسلامي و اجراي صحيح ترعقود اسلامي به جاي قراردادهاي بانکداري متعارف، اقدام به آموزش نيروهاي انساني خود درخصوص بانکداري بدون ربا کرده و آنان را موظف ساخته است که به هنگام عقد قرارداد با مشتريان و متقاضيان، آنان را نسبت به ويژگيهاي عقوداسلامي توجيه کنند. همچنين اين بانک، تمامي قراردادهاي خود را براساس موازين شرعي و أخذ تأييديه از کارشناسان فقهي منعقد کرده و در گسترش سنت نيکوي قرض الحسنه از آنچنان اهتمامي برخوردار بوده که مقام نخست شاخص نسبت تسهيلات قرض الحسنه به کل تسهيلات را در ميان بانک هاي تجاري جهان اسلام کسب کرده است.