امروز یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
3:30:00 - پنج‌شنبه 1 ژانویه 1970
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمايت از توسعه صادرات گردشگري با تعامل بخش خصوصي
حمايت از توسعه صادرات گردشگري با تعامل بخش خصوصي
خبرگزاري آريا-رئيس گروه گردشگري سازمان توسعه تجارت ايران گفت: قرار است سازمان توسعه تجارت از طريق تعامل با بخش خصوصي و دولتي، برنامۀ حمايت از توسعه صادرات گردشگري را تدوين و در سال آينده اجرايي کند.­به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از­ روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران؛­­­نادره تاجپور،­­گفت: مطالعه کشورهاي پيشرو در صنعت گردشگري […]

حمايت از توسعه صادرات گردشگري با تعامل بخش خصوصي

خبرگزاري آريا-رئيس گروه گردشگري سازمان توسعه تجارت ايران گفت: قرار است سازمان توسعه تجارت از طريق تعامل با بخش خصوصي و دولتي، برنامۀ حمايت از توسعه صادرات گردشگري را تدوين و در سال آينده اجرايي کند.­
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از­ روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران؛­­­نادره تاجپور،­­گفت: مطالعه کشورهاي پيشرو در صنعت گردشگري نشان مي‌دهد که نگاه دولت‌ها به اين بخش به عنوان “محور توسعه ” است و تدوين برنامه‌ها و اختصاص بودجه قابل توجه براي اجراي به موقع آنها، سبب دست يابي­ به جايگاه مناسب در اقتصاد شده است. بنابراين، سازمان توسعه تجارت نيز بر اساس رسالت خود، در نظر دارد تا از طريق تعامل با بخش خصوصي و دولتي مربوطه، برنامه حمايت از توسعه صادرات گردشگري را تدوين و براساس تحقق بودجه، در سال آينده اجرايي کند.
­ وي افزود: براساس گزارشهاي ­سازمان جهاني گردشگري، گردشگري سومين صنعت درآمدزا در دنياست که هفت درصد از کل صادرات،۳۰ درصد صادرات خدمات و ۱۰ درصد توليد ناخالص ملي دنيا را تشکيل مي‌دهد و­ از حيث اشتغالزايي نيز ورود ۱۰ گردشگر ايجاد يک فرصت شغلي در کشور مقصد مي‌کند. اين در حالي است که ايران جزو کشورهاي برتر از نظر جاذبه هاي گردشگري فرهنگي، تاريخي، طبيعي و اکوتوريسمي و همچنين مقصدي محبوب از نظر جاذبه‌هاي مذهبي است.
تاجپور دربارۀ عوامل توسعه صادرات گردشگري و جايگاه اين صنعت در توليد ناخاص ملي کشور گفت: بايد فرآيند توليد در صنعت گردشگري به خوبي تبيين و منابع موجود اين صنعت تبديل به محصول قابل ارائه در سطح مطلوب به گردشگران شود. تفاوت توليد محصول گردشگري با ساير حوزه‌هاي صنعتي داراي ويژگي‌هاي خاص است و زمانيکه منابع موجود تبديل به جاذبه شوند، صادرات گردشگري توسعه يافته و ­پيرو آن اشتغال ايجاد خواهد شد.
صادرات به بازار آفريقا ۲۰ درصد افزايش يافت
سرپرست معاونت توسعه بازارهاي صادراتي سازمان توسعه تجارت ايران از افزايش ۲۰ درصدي صادرات­­­ به بازارهاي آفريقا خبر داد.
ميرهادي سيدي گفت: با توجه به اين که بازار آفريقا و اروپا هر کدام­ ظرفيت هاي متفاوت و متنوعي براي صادرات دارند،­ امسال ­صادرات ما به بازار آفريقا بيش از ۲۰ درصد افزايش پيدا کرده است و پتانسيل بالايي هم براي افزايش هاي آتي در اين بازار وجود دارد.
وي افزود: نفوذ به بازار اروپا الزامات متفاوتي مي طلبد که لازم است برنامه ريزي ميان مدت و طولاني مدتي براي اين بازار صورت گيرد.
سيدي با اشاره به اين که صادرات به بازار اروپا از استاندارد بالايي برخوردار بوده و مقررات پيچيده اي بر آن حاکم است ادامه داد:­ يکي از راههاي مطمئن براي ورود به اين بازارها، جذب سرمايه گذاري خارجي از اروپا به ايران است.

خبر فوری  آخرین تغییرات مزدی حداقل‌بگیران کارگری در سال ۹۷

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اخبار متفرقه
بانک پاارگاد