برخی از سیاست‌های پیشنهادی (سه ساله) برای صنعت هوانوردی |پایگاه خبری بیلان 24

تاریخ خبر: // کد خبر: 72740 // // //

برخی از سیاست‌های پیشنهادی (سه ساله) برای صنعت هوانوردی



حلقه مفقوده بین تحقیق و اجرا را باید در بحث سیاستگذاری جستجو نمود. امری که باعث جهت دهی به مدیریت (ورای سلیقه و گرایشات خاص) گردیده و شرایط را برای ارزیابی عملکرد در سطوح سه گانه سازمان، مدیریت، کارکنان، فراهم می سازد. سیاهه زیر، به برخی از سیاست های ضروری صنعت هوانوردی کشور (با تاکید

حلقه مفقوده بین تحقیق و اجرا را باید در بحث سیاستگذاری جستجو نمود. امری که باعث جهت دهی به مدیریت (ورای سلیقه و گرایشات خاص) گردیده و شرایط را برای ارزیابی عملکرد در سطوح سه گانه سازمان، مدیریت، کارکنان، فراهم می سازد. سیاهه زیر، به برخی از سیاست های ضروری صنعت هوانوردی کشور (با تاکید بر سطح سازمان هواپیمایی)، اشاراتی پیشنهادی دارد.

۱-تدوین یک طرح جامع، نقشه راه و استراتژی توسعه حمل و نقل هوایی با گزاره های بنیادی فراجناحی به صورت تاب آور، پایدار، درون گرا و برون نگر با افق زمانی ۱۵ ساله
۲- تقویت حاکمیت قانون و عمل به آن
۳-تطبیق مقررات هوانوردی با یاسا و ممیزی های سخت گیرانه
۴- کاهش، تعدیل یا انعطاف پذیری در مقررات محیط زیستی به نفع رقابتی شدن بازار
۵-الزام به آموزش کارکنان صنعت
۶- نظارت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور برای توسعه و ارتقاء تجهیزات ناوبری هوایی
۷-تدوین آیین نامه و اخذ مجوزات مربوطه از هیات دولت به منظور اداره خصوصی فرودگاه ها یا واگذاری مالکیت آنها
۸-تدوین طرح ملی ناوبری هوایی در انطباق با دفتر منطقه ایی ایکائو در قاهره
۹-ارائه تضمین جهت تعهد به اجرای برنامه و سند تنظیمی توسعه حمل و نقل هوایی
۱۰-اصلاح ساختار سازمان و مدیریت در سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی ب
۱۱- ساماندهی و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل هوایی در سطح کشور
۱۲-رقابتی کردن اقتصاد حمل و نقل هوایی به ویژه طراحی و بازنگری د از طریق مقررات زدایی و آزادسازی قیمت ها
-۱۳- بازنگری و تدوین مقررات در بخش هوایی حوزه های نوسازی ناوگان هوایی و حقوق مسافرین
۱۴-ساماندهی زیرساخت های فناوری شرکت های هوایی، آژانس های مسافرتی و شبکه های توزیع بین المللی در کشور در چارچوب استانداردهای بین المللی بویژه IATA
۱۵-تطبیق خط مشی های حوزه هوایی با اصول حفظ محیط زیست
۱۶-یکپارچگی و ادغام منابع محدود فعلی بویژه در حوزه شرکت های هوایی (Resource Sharing & Airlines Consolidation)
۱۷حذف مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت های هواپیمایی
۱۸-تأسیس نهادی بررسی سوانح هوایی مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری
۲۰- تدوین راهبرد جدید آموزش نیروی انسانیصنعت حمل و نقل هوایی با مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزشی تخصصی داخلی و بین المللی
۲۱-تدوین نقشه راه استاندارد و سیاست فناوری اطلاعات در حمل و نقل هوایی و توجه به تحولات ساختارای در عصر اطلاعات (digital transformation)
۲۲-محاسبه و پرداخت هزینه تعرفه خدمات فرودگاهی و ناوبری بر اساس «ریال»
۲۳-الزام به گزارش دهی مالی و عملکردی کلیه شرکت های هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران
۲۴- استانداردی آماری با همکاری مرکز آمار ایران و انتشار آمار و اطلاعات عملکردی به صورت تحت وب سایت و به تفکیک پرواز و اصلاح آمارهای هوانوردی نزد بانک جهانی
۲۵-تدوین حساب های اقماری (Satellite Account system) برای صنعت هوانوردی نزد بانک مرکزی ایران
۲۶-تدوین الزامات تفکیک بخش ناوبری از فرودگاهی مبتنی بر تجاری سازی و خصوصی سازی بخش های فرودگاهی و ناوبری و دریافت مصوبه های لازم از هیات دولت یا اصلاح در قوانین مترتب بر موضوع تفکیک و ایجاد دو شرکت مستقل ناوبری و فرودگاهی در صنعت هوانوردی
۲۷-به کارگیری مشاوران بین المللی و رفع موانع قانونی به کارگیری مدیران خارجی در ایرلاین های ایرانی به منظور انتقال دانش و مهارت های کاربردی به صنعت هوانوردی ایران
۲۸-اجرای معافیت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده قطعات وارداتی
۲۹-تدوین سیاست و استفاده از ارزهای رمز پایه در مبادلات حمله و نقل هوایی به منظور کنار گذاری دلار از مبادلات تجاری ایران در حمل و نقل هوایی
۳۰-توسعه آزادی کابوتاژ با کشورهای نظیر تاجکیستان و افغانستان به منظور مقابله با تحریم های امریکا.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از کامنت های گروه تلگرامی خلبان عیسی خان اشتوداخ

جهت مشاهده خبر در مرجع لطفا اینجا کلیک کنید. تاریخ خبر: کد خبر:72740
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,

پربازدید